اقامت از طریق خرید ملک به چه صورت است؟

اقامت از طریق خرید ملک

اقامت از طریق خرید ملک به چه صورت است؟

کشورهای مختلف برای دادن اقامت دائم به شهروندان سایر کشور ها روشهای مختلفی در نظر دارند که دادن اقامت از طریق خرید ملک هم یکی از آنهاست. اگر توجه کرده باشید در دو سال گذشته آمار خرید ملک در ترکیه و به طور خاص در استانبول افزایش یافته و اکثر افراد به دنبال گرفتن اقامت دائم از طریق خرید ملک در ترکیه هستند. اما این ویژگی فقط محدود به کشور ترکیه نیست و در بسیاری از کشورهای دنیا امکان پذیر است.

حالا برای روشن تر شدن مسئله اخذ اقامت از طریق خرید ملک در ادامه به بررسی روند آن خواهیم پرداخت و در مورد کشورهای مختلف و شرایط گرفتن اقامت آنها صحبت می کنیم.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک چگونه انجام می شود؟

معمولاً سرمایه گذاری برای گرفتن اقامت دائم دردسر زیادی دارد و به همین دلیل چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد. اما اخذ اقامت از طریق خرید ملک یک راهکار کم دردسر و تقریباً دائمی است که هم از لحاظ مالی به سود شخص است و هم می تواند اقامت دائم یک کشور دیگر را هم بگیرد.

قوانین کشورهای مختلف برای مهاجرت از طریق خرید ملک با یکدیگر متفاوت است و میزان سرمایه‌گذاری در آنها هم با یکدیگر فرق دارد. اما به طور کلی شخص درخواست دهنده برای اقامت باید طبق قوانین کشور مقصد اقدام به خرید یک ملک شخصی کرده و برای مدت زمان مشخصی آن را در اختیار داشته باشد و بعد از طی این مدت زمان درخواست اقامت دائم داشته باشد.

اقامت از طریق خرید ملک

چرا کشورها برنامه اعطای اقامت دائم از طریق خرید ملک را دنبال می‌کنند؟

برنامه کشورها و هدف گذاری آنها از اجرای این برنامه از یک کشور به کشور دیگر متفاوت است. برخی از آنها مانند کشور ترکیه از لحاظ جذب درآمد خارجی و ارزهای بین المللی در مضیقه هستند و این فرصت خوبی به آنها می دهد تا از این طریق به تقویت اقتصاد خود بپردازند. در ضمن از درآمدهای جذب شده از این طریق می‌توانند برای سرمایه گذاری در زیرساخت ها استفاده کنند و از این طریق رشد چشمگیری داشته باشند.

اما برای کشورهای دیگری مانند اقامت از طریق خریدملک در کشورهای اروپایی هم مسئله اقتصادی و جذب سرمایه‌های خارجی در اولویت است و هم از این طریق سعی می کند که نیروی انسانی خود را تقویت کنند. به عنوان مثال برای کانادا قوانین مهاجرتی به شکلی است که استعدادها و افراد ماهر کشورهای مختلف را جذب کنند و از همین شیوه اقتصاد و برنامه ریزی های ملی و بین المللی خود را تقویت کنند. بنابراین می‌توانیم این روند را به یک بازی برد – برد تشبیه کنیم که هم به نوعی رشد اقتصادی برای فرد درخواست دهنده مهاجرت به همراه دارد و هم برای کشور مقصد هم با امتیاز همراه است.

کدام یک از کشورها اقامت دائم از طریق خرید ملک را ارائه می دهند؟

تعداد کشور های ارائه دهنده خدمات مهاجرت از طریق خرید ملک چیزی در حدود ۳۰ کشور است که کشورهای بزرگ و کوچک دنیا را شامل می‌شود. به عنوان مثال کشورهای مختلفی مانند یونان، قبرس، پرتغال، اسپانیا، مالت، لتونی، آندورا، صربستان، بلغارستان، ترکیه و مونته نگرو در این گروه قرار می گیرند که هر کدام از آنها قوانین خاص خود را دارند.

مسئله ای که در اینجا وجود دارد این است که گرفتن اقامت از طریق خرید ملک یکی از سریع ترین شیوه های گرفتن اقامت کشورهای اروپایی محسوب می‌شود و به همین دلیل تقاضا برای آنها زیاد است. اما نکته نگران کننده این است که بعضاً خرید ملک و استفاده از آن برای سرمایه گذاری با پیچیدگی های فنی و اداری زیادی همراه است که باعث می‌شود فرد در این مسیر دچار چالش شود.

به همین دلیل گروه ما در کنار همه افرادی که قصد اخذاقامت از طریق خرید ملک دارند هستند و تمامی مشاوره های حرفه ای و فنی را در اختیار آنها قرار می دهد. ضمن این که نهایت تلاش خود را به کار می بریم تا گرفتن اقامت دائم را به شکل تضمینی برای آنها انجام دهیم.

قوانین خرید ملک در کشورهای مختلف به چه صورت است؟

قبل از اینکه سرمایه خود را به ارز تبدیل کنید و به فکر سرمایه گذاری در یک کشور خارجی و کشورهای اروپایی باشید یا بخواهید از طریق آن به دنبال گرفتن اقامت از طریق خرید ملک باشید، باید بدانید که قوانین کشورهای مختلف به چه صورت است و به چه شکلی می توانید اقامت دائم بگیرید. با توجه به اینکه قوانین کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و تعداد کشورها هم در این حوزه زیاد است در ادامه به برخی از معروفترین آنها خواهیم پرداخت:

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک

اگرچه ترکیه برای گرفتن اقامت دائم از طریق خرید ملک در سال‌های گذشته مبلغی در حدود یک میلیون دلار در نظر گرفته بود، در سال ۲۰۱۸ قوانین کشور تغییر کرده و حداقل میزان سرمایه‌گذاری برای هر فرد ۲۵۰ هزار دلار آمریکا است. با انجام این سرمایه گذاری فرد می تواند برای ۵ سال از ملک مورد نظر استفاده کند و بعد از آن درخواست اقامت دائم را داشته باشد. معمولاً حق شهروندی ترکیه بعد از یک ماه صادر می‌شود و داشتن پاسپورت این کشور به معنی بالا رفتن احتمال اخذ ویزای کشورهای اروپایی و کانادا است.

اقامت دائم در کشورهای اروپایی از طریق خرید ملک

کشورهای اروپایی از لحاظ اهدای اقامت از طریق خرید ملک از بهترین گزینه های ممکن محسوب می شوند و اتفاقاً این یکی از سریعترین راهکار های مهاجرت به کشورهای اروپایی محسوب می‌شود. در این مسیر شما می توانید کشورهای گرانقیمت یا کشور های ارزان قیمت را انتخاب کنید. به عنوان مثال میزان سرمایه‌گذاری در کشورهایی مانند لتونی، مولداوی و صربستان ۲۵۰ هزار یورو است. این در حالی است که برای کشور مونته نگرو حداقل ۳۵۰ هزار یورو و با کشور بلغارستان ۵۰۰ هزار یورو در نظر گرفته شده است.

 کسانی که قصد مهاجرت به اسپانیا از طریق خرید ملک را دارند، باید حداقل ارزش سرمایه گذاری آنها ۵۰۰ هزار یورو باشد. این افراد می‌توانند ابتدا یک دوره پنج ساله را با مجوز اقامت موقت بگذرانند و این مجوز را تا ۱۰ سال تمدید کنند که در این صورت امکان دریافت شهروندی اسپانیا بعد از ۱۰ سال برای آنها امکان پذیر می شود.

در مورد کشور پرتغال گزینه‌های متفاوتی در نظر گرفته شده که از ۲۸۰ هزار یورو در مناطق کم جمعیت تا ۵۰۰ هزار یورو در مناطق مسکونی در نظر گرفته شده است. بعد از سرمایه گذاری در این حوزه فرد می‌تواند دوره اقامت ۵ ساله را دریافت کند و بعد از گذر این دوره می تواند راحت تر اقامت دائم کشور پرتغال را دریافت کند.

نرخ مصادره اموال چیست و چه تاثیری در سرمایه گذاری ملکی دارد؟

یکی از مهم‌ترین استانداردهایی که به هنگام سرمایه‌گذاری در حوزه ملک باید به آن توجه داشته باشید، نرخ مصادره اموال است. این نرخ نشان می دهد که کشورهای مختلف دنیا به هنگام بروز مشکلات اجازه مصادره اموال سرمایه گذاران خارجی خود را دارند. معمولاً برای اعلام نرخ مصادره اموال اعداد بین ۱ تا ۷ در نظر گرفته می‌شود که برای کشورهای اروپایی نرخ مصادره اموال ۱ بوده و برای کشورهایی مانند افغانستان و عراق ۷ است.

بنابراین زمانی که شما به فکر اخذ اقامت از طریق خرید ملک هستید باید حتماً نرخ مصادره اموال کشورهای مختلف را بدانید و مطمئن باشید که اگر در یک کشور خاص سرمایه گذاری می کنید امکان از دست رفتن اموال شما بسیار کم است.

اخذ اقامت از طریق خرید ملک

 حالا چه کار کنیم؟

معمولاً کسانی که امکان استفاده از راهکارهایی مانند اقامت دانشجویی یا اقامت حرفه ای را ندارند، باید به سراغ گزینه های دیگری مانند سرمایه گذاری و خرید ملک بروند. با توجه به اینکه سرمایه گذاری نیاز به دقت و آشنایی بیشتر با آموزه های مالی دارد و قوانین مالیاتی کشورهای مختلف هم با یکدیگر متفاوت است معمولاً چندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد.

 این در حالی است که اقامت از طریق خریدملک یکی از ساده ترین و در عین حال سریع ترین راهکارهای ممکن است که کار شما را برای گرفتن مجوز مهاجرت ساده می کند. با توجه به اینکه قوانین هر کدام از کشورها با توجه به شرایط مختلف تغییر می کند به احتمال زیاد اگر خودتان به صورت شخصی اقدام کنید دچار مشکل خواهید شد و به یک مشاور حرفه ای نیاز دارید.

در اینجا توصیه می‌کنم که حتماً خدمات گروه ما را در زمینه اخذ اقامت دائم و مهاجرت مطالعه کنید تا با گزینه هایی که در اختیار شما قرار می گیرد بیشتر آشنا شوید. فقط کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید تا آنها اطلاعات دقیق و فنی را در مورد زمینه های مختلف در اختیار شما قرار دهند و به عنوان مشاور در کنار شما باشد تا روند اخذ اقامت از طریق خرید ملک را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانید.

نوشتن یک دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای امنیت، استفاده از سرویس reCAPTCHA گوگل مورد نیاز است که موضوع گوگل است Privacy Policy and Terms of Use.

من با این شرایط موافق هستم .